Convenant Heemkundekring De Kommanderij Gemert

De studiezaal van het gemeentearchief Gemert-Bakel en de Heemkamer van de Heemkundekring De Kommanderij Gemert zijn beide gehuisvest in het Historisch Informatiehuis De Latijnse School. Sinds 1997 werken de Heemkundekring De Kommanderij Gemert en het gemeentearchief Gemert-Bakel samen op basis van een bestuursconvenant.

Tijdens de openingstijden zijn er steeds zowel medewerkers van het gemeentearchief als vrijwilligers van de Heemkundekring aanwezig om u te helpen bij uw onderzoek en om vragen te beantwoorden. U kunt de archieven en collecties van beide organisaties raadplegen. Mede dankzij de inzet van vrijwilligers van de Heemkundekring worden bronnen (ook uit archieven en collecties die het gemeentearchief beheerd) met indexen beter toegankelijk gemaakt.