Digitaliseren op verzoek

Beschrijving

Van veel materiaal in onze Beeldbank en van Akten en registers kunt u online een kopie of reproductie bestellen. Als u in onze database gezocht heeft, staat er een icoon van een winkelwagen. Het kan voorkomen dat u (nog) niet kunt bestellen vanuit onze database. Ook zijn nog niet alle beschrijvingen en indexen digitaal beschikbaar. Als u toch documenten digitaal wenst te ontvangen, dan kunt u ons een scanopdracht geven. U vindt onder Aanvragen een instructie om digitalisering op verzoek te laten uitvoeren.

Er zijn enkele voorwaarden voor het digitalisering op verzoek:

Wij digitaliseren alleen archiefbestanddelen uit geïnventariseerde archieven. Uiteraard mag er geen beperking op de openbaarheid voor het bestanddeel gelden.

Wanneer digitaliseren wij niet?

  • archiefmateriaal dat niet geïnventariseerd is
  • archiefstukken die te kwetsbaar zijn
  • archiefstukken die niet openbaar zijn
  • archiefstukken die nu al digitaal beschikbaar zijn (zoals de akten van de Burgerlijke Stand en een groot deel van de Doop-, Trouw- en Begraafboeken)
  • boeken, foto’s, plattegronden, tekeningen en charters

Leges 2015

scan tot A3-formaat per stuk

 

€ 0,50

scan groter dan A3-formaat per stuk

 

€ 1,00

opstartkosten scanopdracht uit registers, delen of banden

 

€ 5,20

USB 2GB (extra)

 

€ 3,00

nabewerking en verzending per e-mail, WeTransfer o.i.d. (extra)

 

€ 5,00

administratie en verzendkosten bij betaling op rekening

 

€ 5,20

Aanvragen

Stuur een e-mail naar gemeentearchief@gemert-bakel.nl met de volgende gegevens:

  • Uw volledige naam
  • Adres
  • Postcode en woonplaats
  • E-mailadres
  • BSN voor de financiële administratie van onze gemeente
  • Van welk materiaal (naam archief of collectie en inventarisnummer of identificatienummer) U scans wilt ontvangen.

Na digitalisering zullen de scans ook gekoppeld aan het inventarisnummer op internet beschikbaar komen.