Beschrijving
Van veel materiaal in onze Beeldbank en van Akten en registers kunt u online een kopie of reproductie bestellen. Als u in onze database gezocht heeft, staat er een icoon van een winkelwagen. Het kan voorkomen dat u (nog) niet kunt bestellen vanuit onze database. Ook zijn nog niet alle beschrijvingen en indexen digitaal beschikbaar. Als u toch documenten digitaal wenst te ontvangen, dan kunt u ons een scanopdracht geven. U vindt onder Aanvragen een instructie om digitalisering op verzoek te laten uitvoeren.
Er zijn enkele voorwaarden voor het digitalisering op verzoek:
Wij digitaliseren alleen archiefbestanddelen uit geïnventariseerde archieven. Uiteraard mag er geen beperking op de openbaarheid voor het bestanddeel gelden.
Wanneer digitaliseren wij niet?
- archiefmateriaal dat niet geïnventariseerd is
- archiefstukken die te kwetsbaar zijn
- archiefstukken die niet openbaar zijn
- archiefstukken die nu al digitaal beschikbaar zijn (zoals de akten van de Burgerlijke Stand en een groot deel van de Doop-, Trouw- en Begraafboeken)
- boeken, foto’s, plattegronden, tekeningen en charters
Leges 2018
scan tot A3-formaat per stuk |
|
€ 0,50 |
scan groter dan A3-formaat per stuk |
|
€ 1,00 |
opstartkosten scanopdracht uit registers, delen of banden |
|
€ 5,35 |
USB 2GB (extra) |
|
€ 3,50 |
nabewerking en verzending per e-mail, WeTransfer o.i.d. (extra) |
|
€ 3,50 |
administratie en verzendkosten bij betaling op rekening |
|
€ 5,40 |
Aanvragen
Stuur een e-mail naar gemeentearchief@gemert-bakel.nl met de volgende gegevens:
- Uw volledige naam
- Adres
- Postcode en woonplaats
- E-mailadres
- BSN voor de financiële administratie van onze gemeente
- Van welk materiaal (naam archief of collectie en inventarisnummer of identificatienummer) U scans wilt ontvangen.
Na digitalisering zullen de scans ook gekoppeld aan het inventarisnummer op internet beschikbaar komen.